Ako pestovať batáty na Slovensku

Batát z obchodu som rozkrojila a vložila z časti do vody. Vyrašili mi pekné výhony. Fotografia je z 2.februára.
Výhony som odtrhla. Niektoré už mali ak koreň. Tie ktoré nemali som dala ešte do vody a do dvoch dní si korienok pustili. Mladé rastlinky som zasadila do hliny do malých kvetináčov a položila na okenný parapet.

Na záhradke sme urobili kopec cca 50 cm vysoký a zakryli netkanou textíliou. Rastliny sme vysadila až po rajčinách. Keď sme si boli istý, že nebude mrznúť. Pod každú rastlinu sme dali za hrsť granulovaného kravského hnoja. A veľa polievali. 

Tu je už deň zberu. Posledné rajčiny u nás dozrievajú na parapetnej doske.
A tu je naša úroda. Batáty vypestované 300 metrov nad morom.
Je pravda, že úroda bola na veľké kusy slabá. Zato malých, na ktorých si pochutnávali naše morčatá bolo veľa. Pôda na našej záhradke je ílovitá a ťažká. Preto sú batáty veľmi poskrúcané. Nepoužili sme však žiadne postreky proti škodcom.

Pestujete aj vy batáty na Slovensku? Ako sa vám darí?

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Domáci jogurt z chladiaceho boxu

Oživenie sušeného kvásku